PUBLICACIÓ I DIFUSIÓ

LLIBRES:

Mas, X. (2017). El Tejido de Weiser. Claves, evolución y tendencias de la educación digital. Barcelona: Editorial UOC.

Gros, B.; Mas, X. (2016). ¿Cómo aprender en la red? In B. Gros; C. Suárez-Guerrero (Eds.). Pedagogía red. Una educación para tiempos de internet. Barcelona: Octaedro-ICE.

Gros, B., Mas, X. (Coords.) (2012). La comunicació en els espais virtuals. Enfocaments i experiències de formació en línia. Barcelona: Editorial UOC.

Mas, X., Lara, P. (2011). Orientació i tendències de futur en la formació en línia. En Gros, B. (Ed.) (2011). Evolució i reptes de la educació virtual. Construint l’e-learning del sigle XXI. Barcelona: Editorial UOC.

Rimbau, E. (ed.); Armayones, M.; Delgado, A.M.; Rifà, H.; Comin, C.; Mas, X.; Puyal, B. (2010). El reconeixement de l’aprenentatge adquirit per l’experiència prèvia en el sistema universitari. En Sabadell, M. (Ed.) (2010). TIC-TAC EEES Educar per transformar, transformar per educar. Reflexions metodològiques i adaptació a un entorn virtual d’aprenentatge. Pàg. 197-220. Barcelona: Editorial UOC.

Guàrdia, L.; Mas, X. (2006). Intervención psicopedagógica en proyectos de diseño de recursos educativos interactivos multimedia. En Badia, A.; Mauri, T.; Monereo, F. (eds.) (2006). Nuevos enfoques de la intervención psicopedagógica Vol. II. ISBN: 84-9788-009-9. Barcelona: Editorial UOC.

Sangrà, A.; Guardia, L.; Mas, X.; Girona, C. (2006). Los materiales de aprendizaje en contextos educativos virtuales. Cap. 4. En Carreras, C. (ed.) (2006). Open and Distance Learning (ODL) Strategies. ISBN: 960-209-985-2. Atenes: Klidarithmos Publications.

Sangrà, A. (ed.); Guardia, L.; Mas, X.; Girona, C. (2005). Los materiales de aprendizaje en contextos educativos virtuales. Pautas para el diseño tecnopedagógico. ISBN: 84-9788-379-9. Barcelona: Editorial UOC.

ARTICLES:

Mas, X. (2015). La naturalesa del PLE o com s’aprèn a la xarxa més enllà de les teories, les eines i els enfocaments pedagògics. Temps d'Educació. Vol. 49. ISSN: 2014-7627. Recuperat de http://www.publicacions.ub.edu/revistes/tempsdeducacio49/default.asp?articulo=1120&modo=abstract

Yanez, P., Mas, X. (2012). Lost in La Mancha: A Mobile Serious Game Experience for Language Training. En De Wannemacker, S., Vandercruysse, S., Clarebout, G. (Eds.) (2012). Serious Games: The Challenge. Communications in Computer and Information Science. Vol. 280, 2012, pp 77-78. On line: http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-33814-4_12?LI=true

Tubella, I., Gros, B., Mas, X., Macau, C. (2011). Flexible education: Analysing the changing demographic of online students at the UOC. eLearning Papers. Núm. 24. On line: http://www.elearningpapers.eu/index.php?page=home&vol=24

Rimbau, E.; Armayones, M.; Delgado, A.M.; Mas, X.; Rifà, H. (2008). El reconocimiento de los aprendizajes adquiridos por la experiencia previa: un nuevo reto para el sistema universitario. ESE. Estudios sobre educación. Núm. 15, Diciembre 2008. Pp. 31-51. Universidad de Navarra. ISSN: 1578-7001.

Mas, X. (2007). QR 2.0. Invitación a la reflexión sobre el potencial de las herramientas web 2.0 para la investigación cualitativa. Quaderns Digitals. Núm. 49, Nov. 2007. ISSN: 1575-9393. En línea: http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=10372

Mas, X. (2007). Una mirada creativa hacia el método biográfico. Encuentros multidisciplinares. Vol. 9, núm. 27, Septiembre – diciembre 2007, ISSN 1139-9325.

TESI DOCTORAL:

Mas, X. (2014). La integració dels usos de la tecnologia digital de les persones adultes dins la seva activitat formativa a la universitat. (Tesis doctoral). Recuperat de http://hdl.handle.net/2445/63423. i http://hdl.handle.net/10803/286068. Universitat de Barcelona, Barcelona.

CONGRESSOS:

Mas, X. (2016). Future Scenarios for Digital Learners: Sociotechnological and sociocultural trends will transform the current educational ecosystem. On Enhancing European Higher Education “Opportunities and impact of new modes of teaching” Overview of papers on enhancement of European Higher Education as presented during the Online, Open and Flexible Higher Educaiton Conference in Rome, p. 45-60. (EADTU 2016). On line: http://conference.eadtu.eu/images/Proceedings/Conference_proceedings_2016_defcompressed2.pdf

Mas, X. (2013). Integration of Digital Technology Uses of Adult People in the University Learning Activity: Preliminar Results (PhD Thesis). [Pòster]. First UOC International Research Symposium.

Mas, X.; Enrech, M. (2013). Open Apps: the new way of sharing educational know-how. [e-Poster Session]. EAIE Conference 2013.

Iolanda Garcia, I., Gros, B., Mas, X., Noguera, I., Sancho, T., Ceballos, J. (2012). Just4me: Functional Requirements to Support Informal Self-directed Learning in a Personal Ubiquitous Environment. PLE Conference Proceedings, PLE Conference 2012. On line: http://revistas.ua.pt/index.php/ple/article/viewFile/1446/1332

Maniega, D., Lara, P., Mas, X., Serradell-López, E. (2011). Online Education through Serious Games: An Approach towards Edutainment in Higher Education. Proceding in TECH-EDUCATION 2011. 2nd International Conference on Technology Enhanced Learning, Quality of Teaching and Education Reform.

Martínez, J.A.; Mas, X.; Guinart, M.; Mendoza, J. (2010). Web 2.0 in Corporate Training: New Possibilities for Implementing E-Learning within Organizations. International Journal of Advanced Corporate Learning. Vol. 3, No. 3. Pg. 32-38. ISSN: 1867-5565. On line: http://online-journals.org/i-jac/article/view/1355/1476

Mas, X. (2010). Informal learning on the Web: a proposal for the integration of formative experiences in higher education. Contribution to PLE Conference. Barcelona, 8-9 July 2010.

Maniega, D.; Mas, X. (2010). UOC Game Training: una aproximació a l’edutainment des de l’educació superior online. Contribució al CIDUI 2010, Nous espais de Qualitat en l'educació superior: Una anàlisi comparada i de tendències. Barcelona, 30 de juny, 1 i 2 de juliol de 2010.

Martínez, J.A.; Mas, X.; Guinart, M.; Mendoza, J. (2010). Web 2.0 in Corporate Training: New Possibilities for Implementing E-Learning within Organizations. Contribution to ICELW, The International Conference on "E-Learning at the Workplace". New York, 9-11 June 2010.

Mas, X.; Martínez, J.A.; Guinart, M. (2010). La web 2.0 como entorno de aprendizaje informal en las organizaciones: posibilidades y modelos de aplicación. En Gairin, J. (Ed.) (2010). Nuevas Estrategias Formativas para las organizaciones. ISBN: 978-84-7191-963-6. Barcelona: Wolters Kluwer Educación.

Mas, X.; Gros, B; García, I. (2009). La evolución del modelo educativo de la UOC: un enfoque orientado a la adquisición de las competencias del siglo XXI. X Encuentro Internacional Virtual Educa. Buenos Aires, 9-13 de Noviembre 2009. En Línea http://www.virtualeduca.info/ponencias/522/Articulo_modelo_educ_competencias.pdf

Mas, X.; Gros, B; García, I. (2009). Le nouveau modèle éducatif de l’UOC : une approche pour acquérir et évaluer les compétences du XXIème siècle. Ecole d’été UNISO 2009. L’insertion professionnelle des étudiants. Amiens, 17-21 Julio 2009.

Barberà, E.; Mas, X.; Guardia, L.; Vall·llovera, M. (2008). El e-transfolio: la evaluación de competencias desde una perspectiva de aprendizaje 2.0. V Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria. CIDU 2008. Valencia, 29-31 Octubre 2008. En línea http://www.redportfolio.org/images/stories/articulos/uoc/e-transfolio-2.0.pdf

Mas, X.; Lara-Navarra, P. ; Gros, B.; López, José; Xarles, G. (2008). Los contenidos digitales multiformato: una propuesta para el aprendizaje 2.0. Virtual Educa Zaragoza 2008. Zaragoza, 14-18 Julio 2008. En línea http://www.virtualeduca.info/forumveduca/index.php?option=com_content&task=view&id=254&Itemid=26

Armayones, M.; Delgado, A.M.; Mas, X.; Rifà, H.; Rimbau, E. (2007). El reconeixement dels aprenentatges adquirits per l’experiència prèvia, un nou repte per al sistema universitari. II Jornades en Xarxa sobre l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior: compartint noves pràctiques docents. Universitat Oberta de Catalunya, 25 Octubre – 16 Noviembre de 2007. ISBN: 978-84-691-0147-6. Publicación en línea http://www.uoc.edu/symposia/eees2007/pdf/Espai_europeu_2007_complet.pdf

Mas, X. (2007). Una mirada creativa hacia el método biográfico. I Congreso Internacional de Innovación Docente, Transdisciplinariedad y Ecoformación. Barcelona, Marzo de 2007. ISBN: 84-88795-96-3. Doc en línea http://www.mirades.net/docsblog/comunicacion_congreso_trans_2007_xavier_mas.pdf

Galindo, E.; Cabrera, N.; Mas, X. (2006). Eina per avaluar la dedicació de l’estudiant en entorns virtuals d’aprenentatge: un aspecte clau en l’EEES. 4rt Congrés Internacional “Docència Universitària i Innovació” (CIDUI). ISBN: 84-7653-886-3. Barcelona, Julio de 2006.

Cabrera, N.; Mas, X. (2006). El disseny d’assignatures d’acord amb les directrius de l’EEES a través de l’aplicació d’un nou concepte de pla docent. 4rt Congrés Internacional “Docència Universitària i Innovació”. (CIDUI). ISBN: 84-7653-886-3. Barcelona, Juliol de 2006.

Cabrera, N.; Mas, X. (2005). El Plan Docente como metodología integrada para el diseño y la creación de asignaturas en la UOC. II Simposio Pluridisciplinario sobre Diseño, Evaluación y Descripción de Contenidos Educativos Reutilizables (SPDECE). ISBN: 84-9788-350-0. Barcelona, Octubre de 2005.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada